marți, 5 iunie 2012

Aplicatii iPhone

 iOS 5 Gold Master pentru iPhone 4, 3GS, iPad si iPod touch

De-a lungul ultimelor luni am asistat la lansarea mai multor versiuni beta ale sistemului de operare iOS 5, destinate developerilor, insa Apple nu a facut niciodata publica data la care vor lansa iOS 5, versiunea pentru consumatorul de rand. In sfarsit, putem anunta acum ca Apple a lansat iOS 5 pentru iPhone, iPad si iPod touch.


iOS 5 Gold Master nu este acea versiune disponibila (inca!) pentru consumatorul de rand insa este, cel mai probabil, ultima versiune a iOS 5, daca nu vor exista erori grave in cadrul sistemului. Ea poate fi descarcata de pe site-ul Apple destinat developerilor, in schimbul unui abonament anual de $99. Cei care isi descarca iOS 5 GM ar trebui sa ruleze, de asemenea, si ultima versiune de iTunes 10.5, care este de asemenea disponibila de pe site-ul Apple destinat developerilor.

iOS 5, urmatorul sistem de operare major pentru iPhone, iPod touch si iPad, a fost anuntat prima data la WWDC (Apple World Wide Developer Conferece) in iunie. iOS 5 va fi probabil disponibil in data de 12 octombrie. 
 
Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.

Echofon Pro


Echofon Pro e, cred eu, cel mai tare client de Twitter pentru iPhone. Deşi sunt sute care fac aceeaşi chestie, parcă el o face cel mai bine. Foloseam înainte aplicaţia Twitter (care, deşi e şi ea foarte bună, are un ceva care-i lipseşte) şi TweetDeck (care merge ok pe WiFi, dar se blochează pe 3G). Echofon ştie, în plus, Push Notifications şi alte mici chestii care-l fac deosebit de util. De exemplu, când cineva menţionează un alt user pe Twitter, îţi arată tot schimbul de replici dintre ei, ca o conversaţie. Mult mai simplu decât să stai să urmăreşti link cu link. 4.99$ chiar merită.


Doodle Jump

Doodle Jump e primul meu joc şi cel mai captivant joc de calibrul lui pe care l-am întâlnit. Nu trebuie să faci altceva decât să sari cu extraterestrul pe nişte platforme şi… atât. Mai iei nişte sporuri, bonusuri şi apar şi alţi monştri, dar în esenţă atât trebuie să faci. E atât de tare încât a ţinut locul 1 la vânzări în topuri din întreaga lume timp de luni întregi. Apropo, numele lui întreg cu care este pus la vânzare şi pe iTunes este Doodle Jump – Warning! Insanely Addictive. Sau ceva în gen.

Dropbox

Unul din dezavantajele iPhone este că, dacă-l ţii sincronizat pe calculatorul tău, e mai greu să-l conectezi la alte calculatoare. Unul din dezavantajele telefoanelor în general este că fiecare model vine cu cablul lui (deşi toate modelele de iPhone au acelaşi sistem). Dropbox mă ajută să mut ce vreau eu de pe telefon pe calculator şi invers. Bine, Dropbox face mai multe, vi l-am recomandat deja, dar parcă cel mai mult mă ajută să transfer fişiere între telefon şi-un calculator străin. Şi mai e şi moca.

Shazam

Poate aţi auzit de Shazam, e unul din cele mai utile gadgeturi inutile pe care-l poţi avea. Dacă asculţi o melodie şi nu ştii cine-o cântă, Shazam îţi poate spune. L-am testat pe o grămadă de melodii străine sau autohtone şi a mers de fiecare dată la fix. Totuşi, ca să funcţioneze are nevoie de sunet clar şi melodia originală (nu fredonată de tine şi nu ascultată de la vecini prin pereţi). Mai e o variantă a programului numită Shazam Red, dar nu ştiu care-i diferenţa între ele.

RSS Reader

Ce credeţi că e Reeder? Da, RSS Reader. Se sincronizează automat cu Google Reader, aşa că n-o să citiţi de 2 ori aceleaşi chestii, se încarcă uşor şi articolele se citesc uşor (spre deosebire de alte programe de gen, care afişează articolele total aiurea). Ce-mi place e că are un design elegant şi mai ales că nu se blochează când îl foloseşti în 3G (chestie pe care o păţeam cu vechiul reader)

GTA

Versiunea de mobil a lui GTA e foarte tare! Cred că e cel mai complex şi mai mişto joc disponibil pentru iPhone – l-am butonat serios vreo două săptămâni şi n-am ajuns nici măcar la 40% din joc. Gameplay-ul e similar oricărui GTA – fie că execuţi misiuni, fie că te plimbi prin oraş, controlezi un omuleţ care aduce haos după el oriunde apare. Are o groază de mini joculeţe încorporate foarte mişto în joc. Ce mai, cred că e unul din foarte puţinele aplicaţii care-şi merită banii. Cu condiţia să nu te plictiseşti de el.

AppAdvice

AppAdvice face cam ce fac eu în postul ăsta: recomandă aplicaţii. E tare mişto, poate recomanda aplicaţii gratuite, pe bani, are reviewuri… Avantajul e că le ai pe toate fără să te chinui să le cauţi, dar dezavantajul e că… aplicaţia în sine costă. Dar, eh, trebuie să-şi scoată şi ei banii de undeva. Deşi cam atât e de zis despre aplicaţie, am adăugat fraza asta pentru că nu puteam să las paragraful ăsta scurt, altfel strica toată ordinea paginii, şi m-am chinuit la ea.

Remote

Remote este cea mai tare aplicaţie din lume. Cred că ăsta este scopul pentru care au fost inventate calculatoarele, iPhone-ul şi iTunes. Aplicaţia îţi permite să controlezi muzica din iTunes (sau filmele de pe Apple TV) de pe iPhone. În practică, este absolut genială atunci când stai pe budă, te joci şi vrei să schimbi melodia care a început în dormitor, la boxe. Iar dacă ăsta nu-i apogeul comfortului uman, nu ştiu care e. În plus, e de la Apple şi e moca, iar eu tind să iau tot ce-i de la ei şi moca.

WordPress

WordPress e naşpa, da’ e un rău necesar. Are momente când nu se conectează, dacă vrei să scrii un articol îţi salvează duplicate… Eu, unul, nu-l folosesc decât în cazuri de extremă necesitate, şi nici nu l-aş băga dacă n-aş avea probleme cu netul de la Cosmote (care e praf. Am extraopţiunea aia, web n walk, care nu-mi permite decât acces http – deci nu mă pot loga din browser, doar din aplicaţii). Nu-s deloc fan, dacă ar apărea altceva aş renunţa la el imediat.

Uku

Uku mi-a eliminat toate celelalte aplicaţii de ştiri, pentru că înglobează absolut tot. Are fluxuri de la ziare online, agregatoare de ştiri, başca îţi şi recomandă care-s cele mai tari. Nu e singurul de pe piaţă de la noi care face asta, dar e cel care o face cel mai bine şi – culmea – moca. Am văzut alte aplicaţii la 1 euro şi lumea se plânge că-s chiar mai incomplete decât asta. Deci e mast hev.
Cam astea sunt aplicaţiile notabile, folosite zi de zi. Cum am spus şi la-nceput, vreau să fac din pagina asta o pagină de recomandări, aşa că daţi-i drumul şi băgaţi şi voi ce folosiţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu